luni, 29 septembrie 2014

"Banul european nu este gratuit, pentru că acesta vine din banii altora. De aceea, guvernanţii trebuie să fie atenţi cum îi alocă. Mai dramatic este că negociem cu alţii din afara Uniunii Europene pentru a face drumuri şi autostrăzi şi ignorăm UE. De ce să plătim de două ori mai mult pentru chinezi să facem nişte drumuri? O bună parte dintre băncile din România continuă să aibă probleme. Acestea preferă să crediteze un proiect cu garanţii de la stat decât iniţiative private pe care le consideră riscante. În opinia mea, companiile care solicită ajutor de stat şi antrepenorii care cer fonduri europene se încadrează, fără doar şi poate, la categoria de antreprenori fiscali, în detrimentul antreprenorilor reali care se chinuie să vândă bunuri şi servicii", a explicat Păun.
Acesta a adăugat că nimic din ce dă statul nu e gratuit, deoarece banii ăia vin de undeva, inclusiv din taxele puse românilor, iar faptul că am putea avea creştere economică prin acordarea de ajutoare de stat sau din fonduri europene este o iluzie....
Conjunctura europeană 'este parte a riscurilor ce apasă asupra economiei mondiale', a declarat liderul Fed într-o conferinţă de presă la Washington, citând mai ales inflaţia scăzută pe Bătrânul Continent, informează AFP.AGERPRES

Un comentariu:

Anonim spunea...

Proiectul de rectificare bugetară, al doilea din acest an, reiterează strategia aplicată de guvern în prima parte a anului şi reflectată de rectificarea anterioară care a avut loc în ultima zi din luna iulie.

Despre prima rectificare bugetară, Capital a scris aici

Veniturile totale sunt diminuate cu 1,4 miliarde lei, iar cheltuielile cu 1,48 miliarde lei. Cu acest calcul aritmetic, executivul spune, iarăşi, că a reuşit o rectificare pozitivă. Analizând, însă, capitolele de la care se reduc fondurile, se constată că sume enorme au fost, din nou, redirecţionate de la proiecte majore din fonduri europene, cum ar fi autostrăzile, şi că România renunţă la aproape 4 miliarde de lei din această sursă.

Despre cheltuirea banilor publici, în prima parte a anului, Capital a scris aici
Astfel, proiectele cu finanţare din fonduri europene sunt diminuate cu 3,9 miliarde lei, iar bugetul Companiei Naţionale de Drumuri şi Autostrăzi din România (CNADR) este mai mic cu 971 milioane lei.
În timp ce spune adio banilor europeni, guvernul acordă administraţiilor locale, în total, 2,2 miliarde de lei.